fredag 31 december 2010

2010-frågor

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Gifte mig.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Don't do nyårslöfte.

3. Fick någon du känner barn?
Ahmen, typ alla. Känner mig efter.
4. Dog någon som stod dig nära?
Min bästa katt Mufasa var jag tvungen att avliva, buhuu.

5. Vilka länder besökte du?
Spanien (Mallorca).

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Mera ledighet, mera segling, ännu mera av bästa J.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
21 augusti - då vi gifte oss. Den 10 juli - då min bror gifte sig.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att min papi fortfarande lever, att jag gifte mig, att min bror gifte sig.

9. Vilket var ditt största misstag?
Att jobba och slita för mycket. Är aldrig värt det.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Vigselring & Houdini-munkis.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopet - är fortfarande skuldsatt.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
J, min familj, alla mina vänner.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte i någon större utsträckning.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
The more I see you - Chris Montez, Utan dina andetag - versionen som den där tjejen gör, Så länge skutan kan gå - Evert Taube osv...

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Bättre. Det blir ju alltid lite lättare att leva.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Att vara ledig. Att segla.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Jobb och skola - men jag har ju inte riktigt så mkt val.

18. Hur var din julafton?
Bra men jag saknade min familj.

19. Blev du kär?
Kanske lite mer i J.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Jag har inte tittat så mycket på tv. Fastnade dock för Ladies på Östermalm på slutet, kollade på tv4play.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Väl valda delar av min klass är alltid bubblare.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
James Herriot - All creatures great and small och Curtis Sittenfeld - Presidentens hustru.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Spotify fick iTunes att ge vika. Så mycket för mitt 10 000-låtars iTunesbibliotek.
Evert Taube gick ju iofs varm men han är ju knappast en ny upptäckt.

24. Önskade du dig något som du fick?
Ja, hela tiden.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ja, mest för att jag alltid önskar mig massivt med saker.
26. Vilken var årets bästa film?
Har typ hunnit gå på bio en gång så jag vet inte.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Åt frukost hemma i stan, fisklunch i Täby C och middag ute på Ön. Lite fest och häng med familjen, vännerna och J. Bra som vanligt.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
De gamla vanliga. Plus lite nya bebisar som nog blir mycket bra med tiden.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
En blandning av glitter och neon varvat med en ny lite mer prydlig seglarstil. Henri Lloyd är mitt nya bästa. Och värme - Houdini och seglarställ och mössa och termobyxor. Orka frysa. Random engagemang där jag ena dagen bara drar på mig det som ligger nedanför sängen och nästa går all in med smink och genomtänkt outfit.

30. Vad fick dig att må bra?
J, min familj, mina vänner, jag själv. Att träna lite mer och att sova.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag är sällan sugen på kändisar.

32. Vem saknade du?
Alla jag inte hann vara med tillräckligt. De som inte kunde komma på bröllop och möhippor. Min bror - vi hann träffas för lite. Töntigt nog J typ efter en dag ifrån varandra.

33. Vilken var din bästa månad?
Fanns ingen månad. Lite av maj, lite av juni, lite av augusti. Och lite blandat höst/vinter.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Det finns det väl alltid men orka obsessa om sånt.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag ska nu börja leka veterinär vilket kommer att bli sjukt kul men sjukt nervöst. Och förhoppningsvis bjuder nästa sommar på lite mer än bara jobb och bröllopsförberedelser. Och det brukar alltid hända något som aldrig hänt förut så det är väl bara att sopa fullt.

Inga kommentarer: