onsdag 29 december 2010

dag 7 - min bästa vän

Jag har många bästa vänner för jag kan aldrig välja bara en. De är ju så fantastiska och underbara på sina olika sätt att jag aldrig kunnat välja. Och jag har alltid ansett att man ska vara bästa vän med den man är ihop med för då blir det roligare. Då vill man ju vara med varandra mest hela tiden.
Så, min bästa, bästa vän är ju J men samtidigt är han ju min man så han kanske inte räknas här. Och en av mina andra bästa vänner är min bror för vi kan varandra utan och innan och kommer alltid att vara varandras men han är ju även min bror och kanske inte heller räknas.


Men ska jag välja ett urval så blir det nog Stor-C och Shirley för de har som alltid funnits med på något sätt. Och Josie som bubblare.


Stor-C har jag känt sedan vi var tolv och hängde på ridskolan men det är först alla somrarna på Ön och sedan allt annat vi gjort gemensamt som skapat vår närhet. Hon kommer alltid att finnas där, elegant och fantastisk, rolig och trygg. Och vi vill liksom samma saker och hamnar alltid bredvid varandra till slut. Vi utbildar oss till samma saker och vill jobba och bo på samma ställen. Jag hoppas att när vi är klara och har settled in så bor vi i närheten av varandra vid havet och jobbar med liknande saker. Och våra barn är kompisar (jag måste bara ligga i lite först - hon har ju redan ett, fuskisen).


Jag och Shirley träffades i gymnasiet och sedan dess har vi haft mer eller mindre god kontakt men alltid har vi hittat på sjuka saker tillsammans och nu har vi nog hittat varandra för gott. Hon sa till mig en gång att jag var en av de bästa för att hon kunde vara sig själv med mig helt och hållet och det beskriver vår relation ganska så på pricken. Vill man ha en helt random utekväll är det henne man ska vända sig till - på gott och ont.


Bubblare Josie upptäckte jag förra året. Hon går i min klass och kan vara ett frö till ny bästa. Alltid redo med sin vassa tunga och sin cyniska sarkasm passar hon mig som handen i handsken. När alla andra ser saker från "den positiva sidan" kan man lite på att Josie har en välriktad spark till övers. Vi är totalt olika och ändå samma hjärna. Mitt nya bästa.


Sedan finns det ju tusen till men orka rabbla upp alla. 

Inga kommentarer: