söndag 5 december 2010

dag 6 - min dag

Jag vaknade med försomnade armar i en nittiosäng bredvid J. Låg och vred mig ett tag, slöade. Gick upp och möttes av kaffe och nybakade lussekatter.
Åt detta till frukost i sällskap av våra kompisar som vi övernattat hos och pratade om segling och idol. Började dra oss hemåt, fastnade vid Säby Säteri och köpte ekologiska ägg och två snälla biffar i deras gårdsbutik. Mycket bra.

Stannade på stormarknad och handlade massa mat. J löpte amok i delikatessdisken eftersom han var hungrig. Kom hem.

Jag hackade snö på trappen och i trädgården medan J packade upp mat. Vi åt avocadosoppa som J gjort och sedan fräste vi runt och gjorde en massa saker som behövde göras. Däremellan åt vi fantastisk middag på råstektpotatis, biff och bea. Jag gjorde smaskig sallad till.

Fortsatte fräsa till klockan blev sent. Allt mycket fint och bra och då - julmusik och glögg och tända ljus och vetskapen om att ha gjort bra saker som dessutom syns med blotta ögat.

Nu sängen - alldeles för sent men ack så välförtjänt.

Inga kommentarer: