fredag 10 december 2010

unintended paus

Så hann jag inte skriva ändå på ett tag.

Veckan har gått rasande fort och har bjudit på massiva övningar från morgon till kväll. Det har övats intubering på kattlik och opererats på nyss avlidna grisar. Enormt lärorikt, intressant och kul men sjukt jobbigt.

Veckan avslutades med en fantastisk föreläsning om avlivning av häst och vår föreläsare (som numera är mitt nya bästa) börjar med att säga "och jag hoppas att ni aldrig någonsin kommer att behöva känna samma känsla i kroppen som jag fick när jag insåg att jag avlivat fel häst". Obetalbar anekdot om hemskt scenario som ändå löste sig till vår föreläsares fördel in the end.

Nu är det helg och dags för massivt glöggintag med släktingar och vänner. Fortsättning på listan kommer. Ha tålamod.

Inga kommentarer: