onsdag 1 december 2010

distans tack

Idag var jag i skolan för ovanlighetens skull.

(Mest för att jag hängde med underbara M & Lill-C igår och kollade på Skins som är en av mina bästa tv-serier. Vill fortsätta kolla på nya säsonger så jag lurade med dem på att maraton av nästan hela första säsongen. Nu är de också fast hehe.)

Jag ångrade mig dock snabbt. Vi hade bara föreläsningar på förmiddagen så jag behövde inte stå ut så länge men alltså, frågorna som ställs och det som sägs på våra föreläsningar tar fan priset.
Idag frågade en tjej om man kunde bli smittad med anaplasma via sin hund. På en föreläsning om fästingburna sjukdomar.
Och då har jag inte ens kommit till killen som efter tre och ett halvt års studier i fysiologi och medicin räcker upp handen och frågar föreläsaren - vaddå, så du menar alltså att saliven har en buffrande kapacitet?

Det är ju ett sabla otyg att man inte kan plugga till veterinär på distans.

Inga kommentarer: