tisdag 28 december 2010

kort uppdatering från sjuksängen

Jamen lysande. Alltid sjuk på jullovet.

Skrev tenta i anestesi (som jag kan ha klarat) och jobbade en dag på djursjukhuset innan det var dags för sista tentan. Fjäderfä - hade mest pluggat gamla tentor eftersom tiden var knapp men det var uppenbarligen rätt strategi. Bara gamla frågor - klar tjugo över åtta. Jäste kvar i salen tills halv när man fick gå och gav sen julklappar till mina snälla klasskamrater innan jag fräste ut till öarna och hängde med släktingarna och gjorde klart J's ena julklapp.

Dagen innan julafton fräste jag in till stan och sedan drog jag runt som en galning och spårade och köpte tusen julisar till till J. Han blev överöst och glad.

Julafton spenderades hemma med delar av J's familj och på juldagen åkte vi återigen ut till öarna för att vända tillbaka på annandagen. Vi jobbar nämligen båda två i mellandagarna. Eller.
Det var meningen att jag skulle ha jobbat alla mellandagar men idag visade sig förkylningen (som jag motat bort hela hösten) från sin ondaste sida så nu ligger jag i sängen med ont i bihålorna. Lyckat.

Hoppas bara att jag blir frisk tills nyåret och veckan efter för då ska jag och J vara lediga och softa tillsammans. Vi har bara inte bestämt oss för vart ännu.

Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: